1 ) Giriş: Endüstri 4.0 ile Gelen Dijital Dönüşüm Akımı
- Endüstri 4.0 kavramı
- Endüstri 4.0 ‘ın oyunun kurallarını değiştiren 5 temel teknolojisi ve uygulama alanları
- Dijital dönüşümün itici güçleri
- Dijital dönüşüm vs Dijitalleşme
- Başarılı bir dijital dönüşüm için gereken yönetim anlayışı ve adımlar
- Bilginin yönlendirdiği iş modelleri geliştirmek – Örnek vaka analizler
2 ) Temel Satınalma Süreçleri ve Dijital Dönüşümün Nasıl Gerçekleşeceği
- Satınalma nerede başlar, nerede biter? Tüm sürecin temel noktaları
- Reaktif yerine proaktifsatınalma yaklaşımları
- Teklif toplama / değerlendirme süreçleri ve gelecekte nasıl olacağı
- Fiyat ve maliyet analizleri ve dijital dönüşümle birlikte kavramsal dönüşüm.
- Toplam İyelik maliyeti bazında teklif kıyaslama teknikleri (20 dklık Vaka Çalışması) ve Endüstri 4.0 sonrası
toplam iyelik maliyeti felsefesinden toplam yaratılan değer felsefesine dönüşüm - Yap ya da satınal karar aşamaları ve fizibilite analizi, yapay zeka uygulamaları
- Satınalma performans yönetimi ve iş zekası uygulamaları
- Satınalmada temel başarı faktörleri
- Tüm paydaşları yaptığı işin merkezine koyan yeni satınalma bakış açısı
- ‘Servis merkezi’ gibi çalışan satınalma departmanları
- E-Tedarik
- E-İhale
3 ) Modern Stratejik Satınalma Uygulamaları
- Endüstri 4.0 bakış açısıyla değişen ve gelişen stratejik satınalma uygulamaları
- Bütünleşik Satınalma – Diğer departmanlar ile ortak süreç iyileştirme ve proje geliştirme
- Satınalma ve istihbarat
- Satınalma ve benchmark çalışmaları
- Tedarikçilerle stratejik partnerlik
4 ) Satınalma 4.0
- Endüstriyel gelişim ve satınalmanın evrimi
- Endüstri 1.0 dan Endüstri 4.0 a satınalmacıların değişen ve gelişen görev tarifleri
- ‘Tek kontak’ (singlepoint of contact) kavramı ve buna paralel satınalmacılarda yetkinlik ve yetki artışı
- Robotik proses otomasyonu (RPA), büyük veri analizi, sosyal medya ve kavramsal hesaplama (cognitivecomputing) ile satınalmanın etkinliğinin artırılması
- Kavramsal satınalma (cognitiveprocurement) yaklaşımı ile satınalmada insan ve makine ortaklığı
- Satınalmada yapay zeka (artificialintelligence) ve makine öğrenmesi (machinelearning) uygulama alanları, riskler ve fırsatlar
- Satınalma departmanının şirketler içerisinde yükselen konumu
- Yeni çağın ihtiyaçlarına ne kadar hazırız?
5 ) Endüstri 4.0 Sonrası Yeniden Şekillenen Tedarik Zincirleri
- Tedarik zinciri optimizasyonu ve karlılığa etkisi
- Uçtan uca tedarik zinciri kapsamı
- Endüstri 4.0’ın tedarik zinciri üstüne teknolojik etkileri
6 ) Endüstri 4.0 ve Müşteri Odaklı Tedarik Zincirleri
- Talep odaklı tedarik zincirleri nasıl kurulur?
- Müşteri kategori yönetimi
- Müşteri ömür boyu değeri (CLV) ve talep zinciri yönetimi
7 ) Satınalma Bütçe Yönetiminde Dijital Dönüşüm
- Endüstri 4.0 sonrası çığır atlayan talep planlama sistemleri
- Excel’lerden tahmin analitiği (predictiveanalytics) ‘ne dönüşüm
- Satınalmada dinamik bütçeleme
- Satınalma bütçe takibi ve yönetiminde yeni nesil uygulamalar
8 ) Tedarikçi Performansı ve Tedarikçi Risk Yönetiminde Big Data Analizi
- Konvensiyonelsubjektif tedarikçi performans yöntemlerinden veri tabanlı tedarikçi performans yönetimine dönüşüm
- Tedarikçi performans puanı ve tedarikçi risk puanı hesaplamalarında bigdata analizi
- Gerçek zamanlı tedarikçi performans yönetimi ve faydaları
- Kategori yönetiminde çeviklik ve şeffaflık
9 ) Tedarik Zincirinde İş Zekası ve Karar Destek Sistemleri
- İş zekası (businessintelligence) ve karar destek sistemleri nelerdir?
- Tedarik zincirinde uygulama alanları ve kazanımlar
- Tedarik zincirinde otonom kararlar vs stratejik kararlar, hangisi ne zaman ve nasıl?
10 ) Blockchain ve Satınalma’da Uygulama Alanları
- Blockchain nedir ve faydaları nelerdir – Örneklendirme
- Tedarikçiler ve diğer paydaşlar ile satınalma arasında dijital bir güven platformu oluşturma
- Blockchain ile operasyonel maliyetleri ‘dibe’ indirme
- Blockchain sonrası sözleşme yönetiminde yeni ufuklar
11 ) Sözleşme Yönetimi ve Akıllı Sözleşmeler
- Konvensiyonel sözleşmeler vs akıllı sözleşmeler, avantaj ve dezavantajları
- Akıllı sözleşme tipleri, ne zaman hangisi?
- Sözleşme takip ve yönetimininde dijital platformlar
KORHAN DEMİRCİ
1976 Konya doğumlu olan Korhan Demirci, Konya Fen Lisesi sonrası ODTÜ Endüstri Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra sırasıyla Ford Otosan, Teklas Kauçuk ve Tırsan Treyler firmalarında 17 yıl boyunca profesyonel iş hayatını sürdürdü. Tırsan Treyler’deki kariyeri devam ederken Sabancı Üniversitesi’nde Executive MBA yüksek lisansını tamamladı. MIT Üniversitesi’nde Liderlik ve Girişimcilik üzerine eğitim aldı. Bu arada satınalma mesleğinin ülkemizde gelişmesine katkı sağlayabilmek için TÜSAYDER’in kuruluşunda yer aldı. Tırsan’da en son olarak İcra Kurulu Üyeliği ile Tedarik Zinciri & Stratejik Satınalma Direktörlüğü görevlerini yürüttü. Sonrasında kendi firmasını kurmak üzere profesyonel kariyerini noktaladı. Korhan Demirci, 2016 başından beri DEMİRCİ Eğitim & Danışmanlık çatısı altında firmalara satınalma, tedarik zinciri ve dijital dönüşüm üzerine eğitimler vermektedir. Aynı zamanda yurt içi ve yurt dışı firmaların süreç iyileştirme ve iş geliştirme konularında da proje danışmanlığını yapmaktadır. Korhan Demirci’nin stratejik satınalma ve tedarik zinciri yönetimi üzerine bir çok makale ve yazısı bulunmaktadır.
Tek Kişilik Katılım Bedeli: 1150 TL + KDV (%18)
Katılım Şartları
- Eğitim Bedeli, Boğaziçi Cri Eğitim Turizm Organizasyon ve Basın Yayın Ticaret Limited Şirketi’nin hesabına yatırılabilir.
- Program öncesinde banka dekontunun tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir.
- Aynı programa 3 kişi ve üzeri katılımlarda %5, 6 kişi ve üzeri katılımlarda %10 indirim sağlanmaktadır.
- Öğle yemeği, çay-kahve, eğitim kitap veya dokümanları ücrete dahildir. Tüm programlar sonunda katılımcılara katılım sertifikası verilmektedir.
Hizmet Sözleşmesi
- Katılımcı firma, siz veya size/sizi; Etkinlik hizmet sözleşmesinde belirlendiği üzere, etkinlik ödemesini yapacak ve sözleşme maddelerinde belirtilen hükümleri yerine getirmekle yükümlü tüzel kişiliği ifade eder.
- Boğaziçi CRI Eğitim mücbir sebeplerle, istediğinde ve gerek gördüğünde, etkinlik fiyatlarında, etkinlik mekânında, tarihinde ve etkinlik içeriklerinde (konu başlıkları, konuşmacılar vb. gibi) iptal ve değişiklik yapabilir.
- Katılımcı firma, herhangi bir sebepten dolayı yapacağı kayıt iptallerini, etkinlik tarihinden 3 gün öncesine kadar bildirmemesi halinde etkinlik için belirtilen ücreti, hizmet alımı gerçekleşmemiş olsa bile, etkinlik tarihinden sonraki 5 iş günü içerisinde ödemeyi, ödeme yapıldıysa da herhangi bir ücret iadesi ve değişiklik yapılmayacağını kabul eder.
- Katılımcı Firma, T.C. Devletinin yürürlükte olan tüm kanunlarına, bu kanunlara, güvenlik, sağlık düzenlemeleri, anti-terörizm yasaları ve düzenlemeleri de dâhil olmak üzere, uygun davranacağını kabul etmektedir.
- Katılımcı Firma, bu sözleşme kapsamında, bu sözleşmeye yapılacak herhangi bir ekleme veya değişiklik için veya taraflar arası herhangi diğer bir bildirim ya da iletişimin, E-Posta veya fax yoluyla gönderilip alınan imzaların, orijinal imzalar gibi geçerli ve uygulanabilir olduğunu kabul eder.
- Bu sözleşme, T.C. maddi hukukuna tabi olacak ve buna uygun olarak yorumlanacaktır. Taraflar bu sözleşmeden doğacak herhangi bir uyuşmazlığın çözümünde, İstanbul mahkemelerinin ve icra dairelerinin yetkili olacağını kabul etmiştir.